وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتال به میان میآید، محتوا یکی از مهمترین جنبه های یک وب سایت است. محتوای باکیفیت و خوش نوشته میتواند هر وب سایتی را بسازد یا خراب کند. بنابراین، نقش آن بسیار مهم است.
محتوا به جذب مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید کمک میکند. بازدیدکنندگان با خواندن محتوای خوب احتمالاً به مشتری تبدیل میشوند. در نهایت، به رسمیت شناختن خوب و فروش تجاری قابل توجه تری منجر میشود. 81 درصد از بازاریابان، محتوا را به عنوان یک استراتژی اصلی کسب و کار میبینند.
استراتژی بازاریابی محتوا، بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی دیجیتال است. از طریق مقالات، پادکست ها، ویدئوها و رسانه های مرتبط، به جذب مخاطب کمک میکند. نه تنها باعث ایجاد تخصص میشود، بلکه آگاهی از برند را نیز ارتقا میدهد. بیایید راهنمای گام به گام تولید محتوا را بررسی کنیم:
تولید محتوا
محتوا چیست؟
محتوا میتواند بخشی از بازاریابی درونگرا یا برونگرا باشد : متن، تصاویر یا حتی ویدیو.
محتوا اطلاعاتی است که برای جلب توجه افراد و هدایت آنها به سمت محصولات یا خدمات یک کسب و کار طراحی شده است.
بازاریابان، برندها و مشاغل اغلب از آن برای جذب مخاطب/مشتری بزرگ استفاده میکنند.محتوا همچنین به عنوان یک رسانه ضروری برای ایجاد و حفظ روابط بین برندها و مشتریان عمل میکند.
چرا محتوا مهم است؟
فهرست دلایلی که محتوا برای هر کسب و کاری حیاتی است ممکن است بی پایان باشد اما در اینجا چند نمونه وجود دارد:
فرآیند تولید محتوا
برای تولید محتوای با بهترین کیفیت، باید به دنبال ایده و الهام از جایی باشید که بتوانید محتوا تولید کنید.در اینجا مراحلی وجود دارد که باید دنبال کنید:
پژوهش
بهترین کار این است که تحقیقات کاملی را در اینترنت شروع کنید تا به محتوای مرتبط با موضوع خود برسید. شما میتوانید اطلاعات را از هر منطقه ای که ممکن است تهیه کنید. می تواند به صورت متنی یا تصویری (عکاسی و فیلمبرداری) باشد.
ایده پردازی
گاهی اوقات در کنار تحقیق، باید از خلاقیت خود برای توسعه ایده های محتوا استفاده کنید. این فرآیند طوفان فکری نامیده میشود. طوفان فکری بیشتر شبیه مشارکت خود به خودی از ایده ها و راه حل های خلاقانه است. این تکنیک شامل بحث فشرده و آزاد است، جایی که میتوانید با صدای بلند فکر کنید و ایده های متعددی را در هر دانش متنوع توسعه دهید.
نوشتن
بعد از طوفان فکری، مرحله بعدی شامل نوشتن است. اطمینان حاصل کنید که محتوا را مطابق با مخاطب مورد نظر خود مینویسید. به عنوان مثال، برخی از افراد محتوای آموزنده را به جای محتوای فانتزی ترجیح میدهند. بنابراین، برای آنها، شما باید مطالب را تا حد امکان آموزنده نگه دارید.
درست مانند آن، برخی از مخاطبان در عوض محتوای تعاملی را ترجیح میدهند. بنابراین، برای آنها، ممکن است مجبور شوید از لحن مکالمه استفاده کنید. اما، صرف نظر از کاری که انجام میدهید، محتوا باید به راحتی برای مخاطب قابل خواندن و درک باشد.
همچنین باید مطالب را به طور کامل تصحیح و ویرایش کنید تا از هرگونه اشتباه جلوگیری شود. میتوانید گرافیکهایی مانند تصاویر، فیلمها یا اینفوگرافیکها را اضافه کنید تا کیفیت آن بیشتر شود.
استراتژی بازاریابی محتوا
در دنیای آنلاین، محتوای با کیفیت بالا بسیار مهم است.همچنین باید به طور مداوم محتوا، از جمله مطالب وبلاگ، مقالات، اینفوگرافیک ها و انواع دیگر رسانه های دیجیتال را ارائه دهید. بهخاطر داشته باشید، اگر به دنبال ایجاد یک وب سایت خبری هستید ، داشتن یک استراتژی تولید محتوا بسیار مهم است. بر اساس مطالعهای که انجام شده است ، بازاریابی محتوا در مقایسه با بازاریابی برونگرا، 3 برابر سرنخ ایجاد میکند و 62 درصد هزینه کمتری دارد. هنگامی که محتوای با کیفیتی دارید، کار بعدی این است که آن را در کانال های مختلف توزیع محتوا پخش کنید. از راه های زیر میتوانید تا حد امکان دسترسی داشته باشید:
بازاریابی ایمیلی
در دنیای امروز، ایمیل ها راهی فوق العاده برای یافتن مشتریان جدید و تعامل با مشتریان فعلی هستند. به عنوان مثال، میتوانید یک خبرنامه راه اندازی کنید یا از بازدیدکنندگان بخواهید که در وب سایت شما مشترک شوند. همچنین میتوانید در صورتی که مشتریان قبلاً با وبسایت تعامل داشتهاند، ایمیلهای خودکار ارسال کنید.
با این حال، برای خلاصه کردن محتوای خود باید کپی ایمیل بنویسید و محتوای کامل را درج نکنید.کپی ایمیل باید کوتاه باشد و بتواند مورد توجه قرار گیرد.می توانید کپی را با پیوندی به محتوا به پایان برسانید.
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
پس از تولید مطالب با کیفیت بالا و استفاده از سئو، میتوانید آن را در حسابهای رسمی رسانههای اجتماعی خود توزیع کنید. این شامل وبسایتهای معروفی مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین میشود. با انجام این کار، میتوانید به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید زیرا مصرف کنندگان در صورت لذت بردن از محتوای شما، میتوانند محتوای شما را بیشتر منتشر کنند. به عنوان مثال، میتوانید از یک زمانبندی لینکدین برای خودکار کردن پستهای لینکدین خود استفاده کنید و از آن نهایت استفاده را ببرید.
ایجاد محتوای شگفت انگیز
هنگام تحقیق در مورد کلمات کلیدی، مطالب رقبای خود را بخوانید و بررسی کنید.خواندن متن و بررسی گسترده ضروری است. اطمینان حاصل کنید که تحقیقات کافی برای پوشش تمام اطلاعات حیاتی انجام میدهید.
به طور معمول، موتورهای جستجو به محتوای طولانی تر یا عمیق تر در مورد موضوع اهمیت بیشتری میدهند.در نتیجه، مطمئن شوید که کلمات کلیدی را عاقلانه و طبیعی به کار ببرید.از کلمات کلیدی در مقاله خود کم استفاده کنید. برای پوشش موضوعات مهم، از سرفصل ها و زیرعنوان های مناسب استفاده کنید.
علاوه بر این، اطلاعات خود را در قالب مناسب بنویسید.این باعث افزایش رتبه وب سایت شما و تولید بک لینک نیز میشود.
خوانایی مطالب خود را افزایش دهید
خوانایی متن، عامل مهمی است که باید در نظر بگیرید. از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید و مطمئن شوید که مخاطبان شما به درستی هدف قرار گرفته اند.
جملات را کوتاه کنید و آنها را به تکه های قابل مدیریت تقسیم کنید.
فقط برخی از جزئیات را در یک پاراگراف طولانی ارائه کنید.اگر این کار را انجام دهید، مردم محتوای شما را نمیخوانند و نرخ پرش وب سایت شما افزایش مییابد.
کاربران وردپرس میتوانند بلافاصله هنگام ایجاد مطالب، خوانایی را ارزیابی کنند.در اپلیکیشن همینگوی، میتوانید خوانایی مطالب خود را برای دیگران تعیین کنید. این ابزار آنلاین رایگان همچنین ممکن است به شما بیاموزد که چگونه مطالب خود را جذابتر و کاربرپسندتر کنید.
از رسانه در سراسر محتوای خود استفاده کنید
با قرار دادن تصاویر و ویدیوهای مرتبط، میتوانید جذابیت محتوای خود را افزایش دهید. در نتیجه، نرخ تبدیل را بهبود میبخشد و کاربران را به وب سایت شما علاقه مند میکند.اینفوگرافیک ها، نمودارها، گیف ها و سایر مطالب مرتبط را برای علاقه مند نگه داشتن مخاطب هدف خود قرار دهید.
اگر از اطلاعات منابع مختلف استفاده میکنید، به آنها پیوند مناسبی بدهید. سپس، پس از آن، میتوانید با آنها در تماس باشید و از آنها بخواهید که به محتوای شما لینک دهند.
از لینک های خارجی و داخلی استفاده کنید
به عنوان بهترین روش، باید پیوندهای داخلی و خارجی را در متن خود بگنجانید.به عنوان مثال، پیوندهای داخلی در یک صفحه وب برای اتصال پاراگراف ها و سرفصل ها استفاده میشود. با توجه به این موضوع، از پیوندهای خارجی برای اتصال به منابع اطلاعاتی یا سایر صفحات وب در وب سایت خود استفاده کنید.
برای به دست آوردن بک لینک، میتوانید لینک های خارجی به اینفلوئنسرها بدهید.در نتیجه، صفحه شما ترافیک بیشتری دریافت میکند و در نتایج جستجو بالاتر ظاهر میشود.
چک لیست سئو اضافی برای قرار گرفتن در معرض بیشتر
در اینجا چند تکنیک دیگر سئو وجود دارد که میتوانید از آنها برای بهبود موقعیت خود در نتایج جستجو استفاده کنید. اگرچه لازم نیست، اما میتواند به رتبهبندی سایت شما نسبت به رقبای شما کمک کند.
ایجاد محتوا برای وب سایت یا وبلاگ دیگری به عنوان پست مهمان شناخته میشود. با این حال، مطمئن شوید که این کار را فقط برای وب سایت های معتبر مرتبط با محتوای خود انجام میدهید.شما میتوانید این کار را برای ایجاد بک لینک به وب سایت یا صفحه وب خود انجام دهید.افزایش بک لینک و نسبت کلیک وب سایت شما ایده خوبی است. اما مراقب باشید که در وبلاگ های نامربوط یا وب سایت های پر از هرزنامه منتشر نکنید.
ایجاد بک لینک با کیفیت
موتورهای جستجو معمولاً وب سایت هایی با بک لینک بیشتر را نسبت به وب سایت های بدون لینک ترجیح میدهند. جستجوگرهای وب این مواد را قابل اعتمادتر و مرتبطتر با درخواست کاربر میدانند.با تشویق افراد به اشتراک گذاری مطالب خود در رسانه های اجتماعی میتوانید به سرعت بک لینک های با کیفیت بالا بسازید.
محتوا را تبلیغ کنید
برای اطمینان از اینکه مطالب شما بک لینک های باکیفیت دریافت میکند، باید آن را تبلیغ کنید. شما میتوانید با به اشتراک گذاری مطالب از وب سایت خود در سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، لینکدین و توییتر به این هدف برسید.
نتیجه
به طور خلاصه، میتوانید پس از انجام مراحل فوق، محتوایی با کیفیت، جذاب و مرتبط تولید کنید. توجه به این نکته مهم است که تولید محتوا یک فرآیند مداوم است و برای رسیدن به بهترین نتایج مستلزم ثبات است.
شما باید برای بازاریابی محتوا برنامه ریزی کنید و بهترین شیوه های سئو را دنبال کنید تا به محتوای شما در رتبه بالاتر در نتایج جستجو کمک کند.تولید محتوای با کیفیت به محتوای شما کمک میکند تا دیده شود و ترافیک وب سایت را افزایش دهد.در نتیجه، منجر به نرخ تبدیل بالاتر و رشد آینده خواهد شد.
منبع : فروشگاه اینترنتی نایس تجارت
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
دفتر مرکزی : شیراز - خیابان هرمزگان - هرمزگان 20
ساختمان مهر2 - نایس تجارت. تلفن پشتیبانی 09033458116(ساعت تماس10صبح الی 17)
info@nicetejarat.ir
nicetejarat@gmail.com
فروشگاه اینترنتی نایس تجارت
یک خرید اینترنتی مطمئن، نیازمند فروشگاهی است که بتواند کالاهایی متنوع، باکیفیت و دارای قیمت مناسب را به دست مشتریان خود برساند؛ ویژگیهایی که فروشگاه اینترنتی نایس تجارت سالهاست بر روی آنها کار کرده و توانسته از این طریق مشتریان ثابت خود را داشته باشد.این فروشگاه بر پایه ی سیستم افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش محصولات ایجاد شده است.
تمام تلاش ما بر این بوده که محصولات دانلودی و غیر دانلودی متنوعی را بصورت یکجا گردآوری کنیم تا دستیابی شما به محصول مورد نظرتان را در کمترین زمان ممکن فراهم سازیم. شما میتوانید در تمامی روزهای هفته و تمامی شبانه روز، سفارش خود را به سادگی ثبت کرده و آن را در اختیار داشته باشید. رضایت مشتری اولویت اول نایس تجارت است.
تمامی خدمات و محصولات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.