بازاریابی اخلاقی یکی از حیاتی ترین جنبه های بازاریابی برای یک شرکت است. برند شما و نحوه بازاریابی آن دیدگاه مشتریان شما را در مورد شما و آنچه شما را از رقبایتان متمایز میکند شکل میدهد. بنابراین، بازاریابی چیزی است که باید به درستی انجام شود. البته، اجتناب از شیوه های بازاریابی غیر اخلاقی برای یک برند ضروری است، اما ایجاد یک برند کاملاً اخلاقی میتواند تأثیر زیادی داشته باشد. انتخاب بازاریابی اخلاقی ممکن است یک جهش بزرگ به نظر برسد، اما مزایایی که برای شرکت شما به ارمغان میآورد، ارزش این جهش را دارد.
برای کمک به تقویت برند خود، در اینجا برخی از تاثیرگذارترین نمونه های بازاریابی اخلاقی و نحوه ایجاد یک برند اخلاقی آورده شده است.قبل از اینکه برخی از نمونه های بازاریابی اخلاقی را بررسی کنیم، مهم است که بدانیم بازاریابی اخلاقی چیست!
یک برند اخلاقی نشان دهنده شرکت یا سازمانی است که اقدامات، استراتژی ها و ارزش های آن از نظر اخلاقی درست یا اخلاقی هستند. برای مثال، برندهای اخلاقی به افراد، حیوانات یا محیط زیست آسیب نمیرسانند. در عوض، آنها به طور مثبت و پایدار به جامعه خود کمک میکنند.بازاریابی اخلاقی بر اساس اخلاق و پایداری، با یک استراتژی بلندمدت مبتنی بر سود کسب و کار، جامعه و سیاره ما ساخته شده است.
چرا بازاریابی اخلاقی مهم است؟
نام تجاری و بازاریابی احتمالاً مهم ترین عناصر یک تجارت هستند. به هر حال، برند یک کسب و کار، دیدگاه مشتری را نسبت به آن شکل میدهد. با این حال، بازاریابی اخلاقی فراتر از این است. بازاریابی اخلاقی، به سادگی، کار درستی است. اما، اگر نمیپرسید که آیا باید بازاریابی اخلاقی را به عنوان یکی از استراتژیهای اصلی خود اجرا کنید، ما نکاتی داریم که ممکن است به شما کمک کند.در اینجا فقط دلایلی وجود دارد که چرا ایجاد یک برند اخلاقی ضروری است و چرا باید آن را در نظر بگیرید:
نشان میدهد که شما از یک هدف حمایت میکنید؛
82٪ از مردم ا فکر میکنند که آیا شرکت ها با موسسات خیریه و جامعه محلی خود درگیر هستند یا خیر؟ بازاریابی اخلاقی به شما امکان میدهد نشان دهید که ارزش های اصلی پایدار شما بر مصرف کنندگان و کره زمین تأثیر مثبت میگذارد. با افزایش آگاهی در مورد مسائل اقتصادی، کمک مالی به خیریه ها یا مبارزه با گرمایش زمین در شرکت خود، میتوانید نشان دهید که برند شما به جامعه کمک میکند؛
باعث میشود از بین جمعیت متمایز شوید؛
نام تجاری برای متمایز کردن شرکت شما از رقبای خود و کمک به مشتریان برای متمایز کردن آنها ضروری است. از بین تمام روشهای برندسازی که میتوانید امتحان کنید، از یک پالت رنگی منحصر به فرد گرفته تا فونتهای سرگرمکننده، بازاریابی اخلاقی یکی از بهترین راهها برای متمایز شدن از دیگران است.
اقدامات اخلاقی از برند شما حمایت بهتری میکند و آن را بالاتر از رقبای شما ارتقا میدهد. اگر بازاریابی اخلاقی شما به خوبی با شرکت شما منطبق باشد و به اندازه کافی دیده شود، شرکت شما از بقیه بالاتر خواهد رفت.
اعتماد منجر به وفاداری میشود
اگر یک برند تعهد اخلاقی بدهد و ثابت کند که به آن پایبند است، مشتریان احتمالاً به آن وفادار خواهند ماند. وقتی مشتریان بتوانند در هر موقعیتی به یک برند اخلاقی اعتماد کنند تا کار درست را برای آنها و کره زمین انجام دهد.
شکافتن جایگاه خود در برندسازی و بازاریابی حیاتی است زیرا مخاطبان هدف شما و انواع محصولات یا خدماتی را که ارائه خواهید داد تعیین میکند. تمرکز بر بازاریابی اخلاقی میتواند به شما کمک کند با شکل دادن به این موارد جایگاه خود را پیدا کنید.
به عنوان مثال، اگر از هدفی مانند حفاظت از جنگل های بارانی حمایت میکردید. این میتواند محصولاتی را که میفروشید، مانند لباس یا اسباب بازی هایی با طرح های حیوانی یا گیاهی شکل دهد. سپس، میتوانید بخشی از سود حاصل از این محصولات را به این هدف اختصاص دهید. بنابراین، شما برای مخاطبان خاص که آن علت را دنبال میکنند جذاب خواهید بود.
فرآیند استخدام موفق
62 درصد از مردم میخواهند برای شرکتی کار کنند که تأثیر مثبتی بر جهان بگذارد. بنابراین، کارمندان به شیوههای اخلاقی یک برند اهمیت میدهند و اگر بازاریابی اخلاقی داشته باشید، احتمالاً استخدامهای بالقوه حمایتی را خواهید دید. به علاوه، ایدهآلهای اخلاقی، روند استخدام روانتر را تشویق میکنند. در نهایت، در صورت داشتن بازاریابی اخلاقی، جویندگان کار علاقه بیشتری به درخواست کار برای شرکت شما خواهند داشت و به شرکت شما وفادار میشوند.
سه مثال اخلاقی بازاریابی
نمونه های اخلاقی شرکت زیادی وجود دارد که ممکن است شما را شگفت زده کند. با این حال، همه این برندها تعهد خود را به ارائه محصولات و خدمات با کیفیت بالا بدون آسیب رساندن به موجودات زنده یا محیطی که در آن زندگی میکنیم، دارند. برخی از بهترین نمونه های بازاریابی اخلاقی عبارتند از:
HelloFresh
HelloFresh بسیار بیشتر از یک شرکت تولید کیت غذای ساده است. آنها اولین شرکت کیت وعده غذایی بدون کربن هستند، به این معنی که آنها یک شرکت صفر خالص هستند که هیچ دی اکسید کربنی را در طول تولید در اتمسفر آزاد نمیکنند. آنها میتوانند این کار را با حفظ یک زنجیره تامین کوتاه و در نتیجه کاهش زمان حمل و نقل و استفاده از بسته بندی متعادل با کربن انجام دهند.
لوسی و یاک
یکی از محبوبترین نمونههای اخلاقی شرکت لوسی و یاک است. این شرکت مد سفارشی در تولید لباس های منحصر به فرد دست ساز توسط سازمان هایی که به خوبی از کارگران خود مراقبت میکنند تخصص دارد. Lucy & Yak حتی به مشتریان اجازه میدهد تا کل فرآیند تولید پوشاک خود را ببینند. علاوه بر همه چیز، لباس های آنها در بسته بندی های بازیافتی و ارگانیک تحویل داده میشود.
بادی شاپ
این برند زیبایی یکی از شناخته شده ترین نمونه های بازاریابی اخلاقی برای محصولات مراقبت از پوست بدون ظلم است. علاوه بر این، بادی شاپ خود را وقف نجات جنگلهای بارانی از طریق بسیاری از محصولات خلاقانه خود میکند، مانند انتشار مجموعهای از مراقبت از مو که امکان خرید و محافظت از بخشی از جنگل بارانی اقیانوس اطلس در برزیل را فراهم میکند. بعلاوه، The Body Shop همچنین با کاهش مقدار کاغذ و مقوای مورد استفاده، بسته بندی خود را به حداقل رسانده است.
چگونه یک برند اخلاقی بسازیم
اکنون متوجه شدید که بازاریابی اخلاقی چیست و اهمیت ایجاد آن چیست، زمان آن رسیده است که این ایدهآلها را در شرکت خود اعمال کنید. البته ایجاد یک برند اخلاقی نیازمند صبر، فداکاری و برنامه ریزی است. بنابراین، برای انجام کار آماده باشید و بازاریابی اخلاقی درخشان شما تضمین میکند که از مزایای آن بهره مند شوید. در اینجا نحوه ایجاد یک برند اخلاقی آمده است:
هدف برند خود را بشناسید
هدف برند شما دلیل وجود آن است، علاوه بر کسب سود، هدف برند شما به مشتریان شما نشان میدهد که شما چیزی فراتر از محصولات یا خدماتی هستید که ارائه میدهید و به هدف بزرگتری کمک میکنید.
برای درک هدف برند خود، باید به خاطر داشته باشید که مردم کاری که شما انجام میدهید را نمیخرند. آنها میخرند که چرا شما این کار را میکنید. بنابراین، باید از خود بپرسید که چرا برند شما وجود دارد. چرا این شرکت را برای فروش این محصول یا خدمات راه اندازی کردید؟ سپس، مشخص کنید که چه تفاوتی با سایر برندها دارید و در مقایسه با رقبای خود چه چیزی را نشان میدهید.
ارزش ها و اصول برند خود را تعریف کنید
هنگامی که هدف برند خود را مشخص کردید، مهم است که ارزش ها و اصول اصلی خود را تعیین کنید. ارزش ها و اصول برند، باورهایی هستند که شرکت شما از آنها دفاع میکند و دستورالعمل هایی هستند که باید از هر کاری که انجام میدهید پشتیبانی کند. ارزش ها و اصول مستحکم بازاریابی اخلاقی باید بر حمایت از محیط زیست، حقوق بشر و برابری در محل کار متمرکز شوند.
فروش خدمات و محصولات پایدار
البته، هدف، ارزش ها و اصول برند شما مهم هستند. با این حال، اگر ایده آل های اخلاقی شما به محصولات یا خدمات شما نرسد، هیچ کس برند شما را اخلاقی نمیداند. بنابراین، ایجاد محصولات یا خدمات پایدار یکی از مهمترین جنبه هایی است که باید برای یک برند اخلاقی در نظر گرفت.
چندین کار وجود دارد که میتوانید برای حمایت از پایداری در خدمات، محصولات و محل کار خود انجام دهید. در اینجا برخی از ایده های ما آمده است:
● از موادی استفاده کنید که به روشی سازگار با محیط زیست تولید و عرضه میشوند
● از بسته بندی پایدار استفاده کنید
● فقط با سایر برندهای پایدار تجارت کنید
● جبران کربن بخرید
● ارتقاهای مصرف انرژی را ایجاد کنید
● پیشنهاد کار از راه دور برای کارمندان
● مزایای حمل و نقل عمومی را برای کارکنان فراهم کنید
ایجاد مدیریت اخلاقی زنجیره تامین
نحوه مدیریت زنجیره تامین خود برای بازاریابی اخلاقی حیاتی است. ادغام شیوه های زنجیره تامین پایدار برای حمایت از برندسازی صحیح اخلاقی و حفظ ارزش ها و اصول قوی برند شما ضروری است.
در اینجا برخی از بهترین شیوه ها برای یک زنجیره تامین اخلاقی آورده شده است:
● حمایت از تولیدکنندگان محلی تحت سیاست های تجارت منصفانه
● از تامین کنندگانی استفاده کنید که رویه های تولید پایدار دارند
● استفاده از مواد را بهینه کنید و ضایعات را کاهش دهید
● در همکاری های صنعتی شرکت کنید
● با به حداقل رساندن حمل و نقل آلودگی را کاهش دهید
کارکنان خود را در اولویت قرار دهید
نحوه رفتار شما با کارکنان بازتاب واقعی ارزش های اصلی برند شماست. مدیریت منابع انسانی برای بازاریابی اخلاقی حیاتی است، زیرا شرکت شما به وفاداری و سخت کوشی کارکنان شما متکی است، بنابراین نمیخواهید با آنها اشتباه رفتار کنید.
بعلاوه، اگر کارکنان خط تولید خود را دارید، نباید از کارکنان خود غافل شوید. شما باید ایمنی کارکنان خط تولید خود را در اولویت قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که تمام اقدامات خط تولید پایدار هستند.
برای یک کسب و کار روان، باید کاری کنید که همه کارکنان احساس ارزشمندی و احترام کنند. در اینجا چند راه وجود دارد که میتوانید این کار را انجام دهید:
● محیط کاری خوب و ایمن را فراهم کنید
● برای آزار و اذیت و قلدری سیاست مدارا صفر را حفظ کنید
● از رشد کارمندان خود حمایت کنید
● ارائه غرامت مناسب در محل کار
● یک محل کار برابر اداره کنید
به خیریه کمک کنید
همانطور که قبلاً بحث کردیم، مشتریان به احتمال زیاد مارک هایی را در نظر میگیرند که از دلایل بزرگتری پشتیبانی میکنند. با حمایت و کمک مالی به موسسات خیریه، میتوانید شهرت شرکت خود را افزایش دهید، وفاداری مشتریان را افزایش دهید و به حمایت از یک هدف خوب که به آن نیاز دارد کمک کنید. راه های زیادی برای حمایت از یک موسسه خیریه وجود دارد، از جمله:
● درصدی از فروش را اهدا کنید
● مهارت ها یا دانش خود یا کارمندانتان را داوطلب کنید
● یک جمع آوری کمک مالی شروع کنید
● محصولاتی ایجاد کنید که از علت حمایت میکنند
● خرید محصولات یا مواد مورد نیاز خود از یک موسسه خیریه
● ارائه شغل در مناطق توسعه نیافته
اجرای بازاریابی اخلاقی
بازاریابی اخلاقی برای برند، مشتریان و سیاره شما مهم است. ایجاد یک برند اخلاقی یکی از بهترین راهها برای ارتباط با مشتریان و نشان دادن این است که شرکت شما یکی از موارد قابل اعتماد است. با اجرای این مراحل، میتوانید هر بار یک محصول به برخی از محبوب ترین برندها در نجات کره زمین بپیوندید.
منبع : فروشگاه اينترنتي نايس تجارت
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
دفتر مرکزی : شیراز - خیابان هرمزگان - هرمزگان 20
ساختمان مهر2 - نایس تجارت. تلفن پشتیبانی 09033458116(ساعت تماس10صبح الی 17)
info@nicetejarat.ir
nicetejarat@gmail.com
فروشگاه اینترنتی نایس تجارت
یک خرید اینترنتی مطمئن، نیازمند فروشگاهی است که بتواند کالاهایی متنوع، باکیفیت و دارای قیمت مناسب را به دست مشتریان خود برساند؛ ویژگیهایی که فروشگاه اینترنتی نایس تجارت سالهاست بر روی آنها کار کرده و توانسته از این طریق مشتریان ثابت خود را داشته باشد.این فروشگاه بر پایه ی سیستم افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش محصولات ایجاد شده است.
تمام تلاش ما بر این بوده که محصولات دانلودی و غیر دانلودی متنوعی را بصورت یکجا گردآوری کنیم تا دستیابی شما به محصول مورد نظرتان را در کمترین زمان ممکن فراهم سازیم. شما میتوانید در تمامی روزهای هفته و تمامی شبانه روز، سفارش خود را به سادگی ثبت کرده و آن را در اختیار داشته باشید. رضایت مشتری اولویت اول نایس تجارت است.
تمامی خدمات و محصولات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.